Foreningens historie

.

Kolding Husflidsforening startede som en husflidsskole i 1872 og virkede som sådan frem til 1955. Herefter hvilede foreningen frem til 1981, hvor en gruppe aktive husflidsfolk genoplivede den.

I år 2018 har Kolding Husflidsforening således eksisteret i 120 år og været aktiv de sidste 37 år.

Man må spørge sig selv, hvordan det kan lade sig gøre? – Årsagerne er mange.

Hvor det i 1800-tallets almue og mange år frem var en nødvendighed selv at producere f.eks. skåle af træ eller ler, forarbejde uld til garn og stof, sy gammelt tøj om – laver vi i dag tilsvarende ting, men nu for at udfordre vores egne evner og kreativitet i et rart fællesskab.

En anden væsentlig årsag er sammenholdet i Kolding Husflidsforening. Foreningen har alle dage haft plads til mennesker med vidt forskellige holdninger, baggrunde, evner, interesser og livssyn. Forskelligheden er en styrke, fordi vi tager ved lære af hinanden og samtidigt gensidigt respekterer hinanden.

Kolding Husflid
Agtrupvej 51